گوگل اخیرا اعلام کرد که هسته اصلی خود را آپدیت میکند ، این در حالی است که بسیاری از متخصصان سئو از اینکه دقیقا چه چیزی تغییر کرده نگران هستند.

وظیفه خودم دانستم که کمی در مورد این موضوع بنویسم و تا حدودی این موضوع را برای دوستان علاقه مند شفاف کنم.

 

نکته ای که وجود دارد این است که گوگل بیش از ۱۰۰ بار الگوریتمهای خودش را در سال تغییر میدهد ، که بسیاری از آنها را اصلا ما متوجه نمیشویم ، حتی اغلب این کار را چندین بار در یک روز انجام میدهد.

الگوریتم

برخی از الگوریتمهایی که ما در مورد آنها شنیدیم شامل ( پاندا ، پنگوئن ، مرغ مگس خوار ، کبوتر ، پیج لایوت و …. ) هستند که هر کدام از انها اهداف خاصی را دنبال میکردند.

بنابراین گوگل همیشه ما را در جریان به روزرسانی الگوریتمهای خودش قرار میده و همین موضوع باعث میشود که ما سریعا اقدام به اصلاح و یا تغییر استراتژی محتوایی و

سئوسایت خودمان برای گرفتن رتبه بهتر در گوگل داشته باشیم.

اما به نظر میرسد که بروزرسانی هسته اصلی کمی متفاوت است.

همانطور که میدانید بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ فاکتور و سیگنال برای رتبه بندی سایتها وجود دارد

به این معنی که گوگل احتمالا اهمیت و ارزش یک سری فاکتورهارا کمتر کرده و ارزش یک سری از آنها را بیشتر ، بنابراین به طور کامل و یقین نمیشود فهمید که گوگل

کدام فاکتورها را در این بروزرسانی تغییر داده .!! و از طرفی هم هیچوقت نمیشه انتظار داشت که به درستی بیاییند و  به ما بگویند که دقیقا چه تغیراتی انجام داده اند.

بنابراین نمیتوانیم به سادگی متوجه تغییرات جدیدی که به گفته خود گوگل در هسته اصلی آن انجام شده شویم.

 

در ادامه یک مثال کوچک از تغییراتی میزنم که گوگل چیزی در مورد آن به ما نمیگوید.

 

در این بروزرسانی ، ما ارزش کلمات کلیدی در تگ H1 را ۲% افزایش دادیم.و ارزش گواهی SSL  را ۱۸% افزایش دادیم ، و ارزش کلمات کلیدی در تگ عنوان را ۹% کاهش

دادیم ، البته هنوز به طور کامل مطمئن نیستم گوگل از این تغییرات استفاده کند ولی تنها چیزیست که به نظر میرسد.

برخلاف بروزرسانی های عمده ای که هدف خاصی دارند ، بروزرسانی هسته اصلی میتواند متفاوت باشد و ارزش همه چیز را کاهش دهد.

یکی از دلایلی که رتبه سایت شما ممکن است کاهش پیدا کند ، این است که وبسایت های دیگر هم میتوانند بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارند ، به این صورت که ممکن است رقیب شما بهتر عمل کند و یا محتوای بهتری تولید و منتشر میکند و استراتژی بهتری نسبت به شما در پیش گرفته است.و این موضوع کاملا متفاوت است و ربطی به این بروزرسانی ندارد.

 

و خب منطقی است که گوگل نتواند به ما پاسخ درست و راحتی در جهت بهبود این کاهش رتبه بندی بدهد . چرا که برای هر وبسایت پاسخ متفاوتی وجود دارد.

اگر شما در محتوای خود تگ H1 را داشته باشید ، نیاز نیست نگران باشید چرا که این موضوع میتواند یک عامل کمک کننده برای بهبود رتبه سایت شما باشد

در این بروز رسانی سایت شما از طرف گوگل جریمه نمیشود فقط ممکن است رتبه سایت شما کاهش پیدا کند به این دلیل که سایتهای دیگر رتبه بهتری گرفته اند . به این معنی که از اصول بهتری برای رتبه بندی سایت خود استفاده کرده اند و در نهایت در این بروزرسانی انها برنده شده اند.

 

پیدا کردن اینکه چه چیز دیگری” به ما کمک میکند تا رتبه بهتری در گوگل بدست بیاریم کار ;)راحتی نیست و این چیزی است که متخصصان سئو برای کسب و کار خودشان نگه میدارند

بهترین توصیه ای که در این بروزرسانی میتوانم به شما دوستان عزیز بکنم این است که :

تمرکز خودتان را بر روی قصد کاربر از جستجو – محتوای کافی – ساختار درست محتوا – و کمک گرفتن از دستورالعمل های گوگل بگذارید.

 

در نهایت توصیه ای که میکنم این است که هرگز متوقف نشوید و همواره برای رسیدن به موقعیت اول در گوگل تلاش کنید چرا که کسی که در موقعیت ۲ قرار دارد هرگز قرار نیست متوقف شود.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

غرفه سازی رایکا علم امروز سرای نگارین مرکز تعمیرات سخت افزار ، تعمیرات لوازم خانگی ،مرکز موبایل ایران نگین کویر همه چی موجوده ugdvqh wghpd پونه پلاس فانوس رایانه Michael